Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11147/5478
Title: | Bir Platform Oyununa Kullanıcı Performansı Temelinde Yapay Zeka Uyarlaması | Authors: | Türkmen, Sercan Mungan, Hilmi Yalın Tekir, Selma |
Keywords: | Yapay zeka Rakip modeli Öznitelik Kullanıcı performansı Oyun programlama |
Publisher: | CEUR Workshop Proceedings | Source: | Türkmen, S., Mungan, H. Y., and Tekir, S. (2015, September). Bir platform oyununa kullanıcı performansı temelinde yapay zeka uyarlaması. Paper presented at the 9th Turkish National Software Engineering Symposium, UYMS 2015, Yaşar University, İzmir, Turkey. | Abstract: | Oyun programlama, video oyunlarının yazılım geliştirme bölümüdür. Diğer yazılımlardan farklı olarak oyun içindeki nesnelerin sürekli güncellenmesini gerektirmektedir. Güncelleme işlevinde, nesnenin dünya içinde bulunduğu yer, hız, ivme gibi fiziksel özellikleri, çarpışma işlemleri, animasyon güncellemeleri ve kullanıcı girdisinin ele alınması gibi çok çeşitli işlemler kapsanmaktadır. Yüksek güncelleme frekansı gereksinimi de dikkate alındığında yazılan kodun performansı ve kalitesi ön plana çıkmaktadır. Oyun alanı, yazılım karakteristiklerinden kullanılabilirliğin ötesinde kullanıcının eğlenmesini sağlamayı hedeflemektedir. Yapay zekanın uygulama alanlarının ve tekniklerinin gelişmesi oyunların eğlendirici yönünü arttırmaktadır. Bu çalışmada, bir platform oyunu (Dawn) geliştirilerek oyun içerisindeki kurguyu, geçerli kullanıcıya göre uyarlayan bir yapay zeka entegre edilmesi amacıyla platform oyununu karakterize edebilecek öznitelikler çıkarılmış ve ölçülmüştür. Genel olarak, çıkarılan öznitelikler girdi ve çıktı öznitelikleri olarak gruplandırılarak girdi özniteliklerinin çıktı öznitelikleri ile ilişkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Belirlenen en temel çıktı özniteliği, kullanıcı performansıdır. Kullanıcı performansının ölçümünde bölüm tamamlanma zamanı, kahramanın ölüm nedeni ve bölümlerde uğradığı zarar öznitelikleri baz alınmıştır. Sistem, bu sayede bölüm içerisindeki düşman seçimini ve bir sonraki bölüm önerisini kullanıcının performansına göre belirlemektedir. | Description: | 9th Turkish National Software Engineering Symposium, UYMS 2015; Yasar UniversityIzmir; Turkey; 9 September 2015 through 11 September 2015 | URI: | http://hdl.handle.net/11147/5478 | ISSN: | 1613-0073 |
Appears in Collections: | Computer Engineering / Bilgisayar Mühendisliği Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Page view(s)
534
checked on Dec 23, 2024
Download(s)
312
checked on Dec 23, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.