Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11147/5478
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTürkmen, Sercan-
dc.contributor.authorMungan, Hilmi Yalın-
dc.contributor.authorTekir, Selma-
dc.date.accessioned2017-05-11T09:08:52Z-
dc.date.available2017-05-11T09:08:52Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationTürkmen, S., Mungan, H. Y., and Tekir, S. (2015, September). Bir platform oyununa kullanıcı performansı temelinde yapay zeka uyarlaması. Paper presented at the 9th Turkish National Software Engineering Symposium, UYMS 2015, Yaşar University, İzmir, Turkey.en_US
dc.identifier.issn1613-0073-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11147/5478-
dc.description9th Turkish National Software Engineering Symposium, UYMS 2015; Yasar UniversityIzmir; Turkey; 9 September 2015 through 11 September 2015en_US
dc.description.abstractOyun programlama, video oyunlarının yazılım geliştirme bölümüdür. Diğer yazılımlardan farklı olarak oyun içindeki nesnelerin sürekli güncellenmesini gerektirmektedir. Güncelleme işlevinde, nesnenin dünya içinde bulunduğu yer, hız, ivme gibi fiziksel özellikleri, çarpışma işlemleri, animasyon güncellemeleri ve kullanıcı girdisinin ele alınması gibi çok çeşitli işlemler kapsanmaktadır. Yüksek güncelleme frekansı gereksinimi de dikkate alındığında yazılan kodun performansı ve kalitesi ön plana çıkmaktadır. Oyun alanı, yazılım karakteristiklerinden kullanılabilirliğin ötesinde kullanıcının eğlenmesini sağlamayı hedeflemektedir. Yapay zekanın uygulama alanlarının ve tekniklerinin gelişmesi oyunların eğlendirici yönünü arttırmaktadır. Bu çalışmada, bir platform oyunu (Dawn) geliştirilerek oyun içerisindeki kurguyu, geçerli kullanıcıya göre uyarlayan bir yapay zeka entegre edilmesi amacıyla platform oyununu karakterize edebilecek öznitelikler çıkarılmış ve ölçülmüştür. Genel olarak, çıkarılan öznitelikler girdi ve çıktı öznitelikleri olarak gruplandırılarak girdi özniteliklerinin çıktı öznitelikleri ile ilişkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Belirlenen en temel çıktı özniteliği, kullanıcı performansıdır. Kullanıcı performansının ölçümünde bölüm tamamlanma zamanı, kahramanın ölüm nedeni ve bölümlerde uğradığı zarar öznitelikleri baz alınmıştır. Sistem, bu sayede bölüm içerisindeki düşman seçimini ve bir sonraki bölüm önerisini kullanıcının performansına göre belirlemektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherCEUR Workshop Proceedingsen_US
dc.relation.ispartof9th Turkish National Software Engineering Symposium, UYMS 2015en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYapay zekaen_US
dc.subjectRakip modelien_US
dc.subjectÖzniteliken_US
dc.subjectKullanıcı performansıen_US
dc.subjectOyun programlamaen_US
dc.titleBir platform oyununa kullanıcı performansı temelinde yapay zeka uyarlamasıen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.authoridTR114496en_US
dc.departmentIzmir Institute of Technology. Computer Engineeringen_US
dc.identifier.volume1483en_US
dc.identifier.startpage84en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.identifier.scopusSCOPUS:2-s2.0-84954554710
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeConference Object-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptDepartment of Computer Engineering-
Appears in Collections:Computer Engineering / Bilgisayar Mühendisliği
Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5478.pdfConference Paper562.21 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Oct 23, 2021

Download(s)

46
checked on Oct 23, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.