Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11147/7308
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Duvarcı, Yavuz | - |
dc.contributor.author | Selvi, Ömer | - |
dc.contributor.author | Günaydın, Hüsnü Murat | - |
dc.contributor.author | Gür, Güneş | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-17T14:02:36Z | - |
dc.date.available | 2019-10-17T14:02:36Z | - |
dc.date.issued | 2008 | en_US |
dc.identifier.citation | Duvarcı, Y., Selvi, Ö., Günaydın, H.M., and Gür, G. (2008). İzmir’deki ulaştırma projelerinin kentsel eğilimlere etkileri. İMO Teknik Dergi, 19(1), 4293-4318. | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-3453 | - |
dc.identifier.issn | 1300-3453 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11147/7308 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/73419 | - |
dc.description.abstract | İzmir’deki önemli ulaştırma projelerinin kentsel eğilimlere olan etkileri Delphi yöntemi sonuçları temel alınarak analiz edilmiştir. Delphi yöntemine göre yakınsama sağlanmış etkiler, sonrasında daha anlamlı ve özet sonuçlar elde etmek amacıyla toplamdaki etkiler yöntemiyle yeniden değerlendirilmiştir. Yönteme göre, mutlak toplam etkilere (MED), net toplam etkilere (NED) ve en genel anlamda etki yeterlik düzeylerine bakılarak genel sonuçlara ulaşılmıştır. En etkili (olumlu/olumsuz yönde) projeler, bütünleştirilmiş raylı toplu taşıma sistemi, mevcut İzmir limanının geliştirilmesi; en fazla etkilenen sosyoekonomik eğilimler ise turizm sektöründeki gelişim, ekonomik gelişme, hava kirliliği ve özel araç kullanım oranı olarak çıkmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The effects of major transportation projects on the urban trends in İzmir were analyzed using the Delphi method. Once the convergence was maintained in the expert opinions, the Delphi results were re-evaluated according to suggested method of total evaluation for obtaining much concise and general results. Accordingly, Absolute Total Impacts (MED), Net Total Impacts (NED) and the impact levels in broader terms were defined. The most effective projects were found to be: Integrated Rail Transportation System, Enhancement of Existing İzmir’s Port. The most impacted trends were: Development in Tourism Sector, Economic Development, Air Pollution and the Rate of Private Car Ownership. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası | en_US |
dc.relation.ispartof | Teknik Dergi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Transportation projects | en_US |
dc.subject | Urban trends | en_US |
dc.subject | Izmir | en_US |
dc.subject | Delphi method | en_US |
dc.title | İzmir’deki ulaştırma projelerinin kentsel eğilimlere etkileri | en_US |
dc.title.alternative | The effects of transportation projects on urban trends in İzmir | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-5496-2358 | en_US |
dc.institutionauthor | Duvarcı, Yavuz | - |
dc.institutionauthor | Selvi, Ömer | - |
dc.institutionauthor | Günaydın, Hüsnü Murat | - |
dc.department | İzmir Institute of Technology. City and Regional Planning | en_US |
dc.department | İzmir Institute of Technology. Architecture | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 4293 | en_US |
dc.identifier.endpage | 4318 | en_US |
dc.identifier.wos | WOS:000207463800001 | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-84864239215 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
local.message.claim | 2022-06-04T18:59:46.691+0300 | * |
local.message.claim | |rp02902 | * |
local.message.claim | |submit_approve | * |
local.message.claim | |dc_contributor_author | * |
local.message.claim | |None | * |
local.message.claim | 2022-06-16T15:03:09.171+0300 | * |
local.message.claim | |rp03050 | * |
local.message.claim | |submit_approve | * |
local.message.claim | |dc_contributor_author | * |
local.message.claim | |None | * |
dc.identifier.trdizinid | 73419 | en_US |
dc.identifier.wosquality | Q4 | - |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 02.03. Department of City and Regional Planning | - |
crisitem.author.dept | 01. Izmir Institute of Technology | - |
crisitem.author.dept | 02.02. Department of Architecture | - |
crisitem.author.dept | 02.03. Department of City and Regional Planning | - |
Appears in Collections: | Architecture / Mimarlık City and Regional Planning / Şehir ve Bölge Planlama Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
SCOPUSTM
Citations
3
checked on Nov 1, 2024
WEB OF SCIENCETM
Citations
3
checked on Oct 26, 2024
Page view(s)
446
checked on Nov 4, 2024
Download(s)
126
checked on Nov 4, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.