Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11147/5523
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKoşun, Çağlar-
dc.contributor.authorÇelik, Hüseyin Murat-
dc.contributor.authorÖzdemir, Serhan-
dc.date.accessioned2017-05-16T12:14:52Z
dc.date.available2017-05-16T12:14:52Z
dc.date.issued2015-01
dc.identifier.citationKoşun, Ç., Çelik, H. M., and Özdemir, S. (2015). An analysis of vehicular traffic flow using langevin equation. Promet - Traffic&Transportation, 27(4), 317-324. doi:10.7307/ptt.v27i4.1613en_US
dc.identifier.issn0353-5320
dc.identifier.issn0353-5320-
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.7307/ptt.v27i4.1613
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11147/5523
dc.description.abstractTraffic flow data are stochastic in nature, and an abundance of literature exists thereof. One way to express stochastic data is the Langevin equation. Langevin equation consists of two parts. The first part is known as the deterministic drift term, the other as the stochastic diffusion term. Langevin equation does not only help derive the deterministic and random terms of the selected portion of the city of Istanbul traffic empirically, but also sheds light on the underlying dynamics of the flow. Drift diagrams have shown that slow lane tends to get congested faster when vehicle speeds attain a value of 25 km/h, and it is 20 km/h for the fast lane. Three or four distinct regimes may be discriminated again from the drift diagrams; congested, intermediate, and free-flow regimes. At places, even the intermediate regime may be divided in two, often with readiness to congestion. This has revealed the fact that for the selected portion of the highway, there are two main states of flow, namely, congestion and free-flow, with an intermediate state where the noise-driven traffic flow forces the flow into either of the distinct regimes. © 2015, Faculty of Transport and Traffic Engineering. All rights reserved.en_US
dc.description.abstractTrafik akış verisi stokastik yapıya sahiptir ve buna ait oldukça zengin bir literatür vardır. Stokastik veriyi ifade etmenin bir yolu da Langevin denklemiyle olmaktadır. Langevin denklemi iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısım deterministik sürüklenme terimi, ikinci kısım ise stokastik difüzyon terimi ile bilinmektedir. Langevin denklemi İstanbul trafiğinden seçilen yerin deterministik ve rastgele terimlerini çıkartmakla birlikte trafik akışının dinamiğine de ışık tutmaktadır. Çevre yolunun seçilen yerinde sağ şeritte hızın 25 km/sa, sol şeritte ise hızın 20 km/sa olduğu anlarda trafiğin daha hızlı sıkışma eğiliminde olduğu sürüklenme grafiklerinde görülmektedir. Sürüklenme grafiklerinden sıkışık, ara ve serbest akış rejimleri gibi üç veya dört ayrı rejim elde edilebilmektedir. Hatta ara rejim de kendi içinde ikiye ayrılabilir. Trafik akışı, sıkışık ve serbest akış olmak üzere iki ana rejime ayrılmakta ve trafiği bu rejimlere zorlayan gürültüye dayalı trafik akışının bulunduğu ara rejim verilmektedir.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherFaculty of Transport and Traffic Sciences, University of Zagreben_US
dc.relation.ispartofPromet - Traffic - Trafficoen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBrownian motionen_US
dc.subjectLangevin equationen_US
dc.subjectStochastic forcesen_US
dc.subjectTraffic dynamicsen_US
dc.subjectTraffic flowen_US
dc.subjectDiffusionen_US
dc.titleAn analysis of vehicular traffic flow using langevin equationen_US
dc.title.alternativeLangevin denklemi kullanılarak araç trafik akışının analizien_US
dc.typeArticleen_US
dc.authoridTR130950en_US
dc.institutionauthorKoşun, Çağlar-
dc.institutionauthorÖzdemir, Serhan-
dc.departmentİzmir Institute of Technology. City and Regional Planningen_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage317en_US
dc.identifier.endpage324en_US
dc.identifier.wosWOS:000361265300005en_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-84954549793en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.7307/ptt.v27i4.1613-
dc.relation.doi10.7307/ptt.v27i4.1613en_US
dc.coverage.doi10.7307/ptt.v27i4.1613en_US
dc.identifier.wosqualityQ4-
dc.identifier.scopusqualityQ3-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept03.10. Department of Mechanical Engineering-
Appears in Collections:City and Regional Planning / Şehir ve Bölge Planlama
Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5523.pdfMakale320.77 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

668
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

190
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.