Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11147/4565
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Tunç Cox, Ayça | - |
dc.contributor.author | Kocaman, Utku | - |
dc.date.accessioned | 2016-04-27T13:17:35Z | |
dc.date.available | 2016-04-27T13:17:35Z | |
dc.date.issued | 2015-12 | - |
dc.identifier.citation | Kocaman, U. (2015). The role of user-created interface design in players' satisfaction derived from massively multiplayer online role playing games: players in the Turkish market. Unpublished master's thesis, İzmir Institute of Technology, İzmir, Turkey | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11147/4565 | - |
dc.description | Thesis (Master)--Izmir Institute of Technology, Industrial Design, Izmir, 2015 | en_US |
dc.description | Includes bibliographical references (leaves: 77-81) | en_US |
dc.description | Text in English; Abstract: Turkish and English | en_US |
dc.description | x, 107 leaves | en_US |
dc.description.abstract | Gaming sector functions like a giant factory and a huge industry. Investments in and required labor for the design of a game can be taken as an indicator of the importance of the sector. While designing their games, all companies working in this sector primarily focus on how the players feel, and thus, explore the ways to stimulate their interests in the game for a long period. One of the main strategies to increase user interest in a game appears to be the use of add-ons. Games enabling users to transfer their own created contents to the game in the form of add-ons seem to be the most successful in the sector. Accordingly, the main objectives of this study are to analyze how user-created contents affect players’ performance while playing the game and how they feel when using the content they created themselves. For the latter, a special eye-tracking system will be used in order to measure players’ respond periods during gaming. To this end, Mihaly Csikszentmihalyi’s “theory of flow”, which is considered to be a groundbreaking work in the field, and Jan o. Blom & Andrew F. Monk’s “theory of personalization” will constitute the theoretical background. When it comes to players’ perception of and engagement with the game, a survey will be conducted online, catering to a large group of players in addition to that which will be conducted with the sample group of said experiment. This will also allow me to compare the two data. | en_US |
dc.description.abstract | Oyun sektörü çok büyük bir endüstridir ve dev bir fabrika gibi çalışır. Oyun tasarımı için yapılan yatırımlar ve gerekli iş gücü sektörün önemini gösteren veriler olarak değerlendirilebilir. Bu sektörde çalışan bütün şirketler oyunlarını tasarlarken öncelikle oyuncuların nasıl hissedeceğine odaklanmakta ve böylece oyuncuların oyuna ilgisini daha uzun süreli uyarabilmenin yollarını aramaktadırlar. Oyunda kullanıcı ilgisini arttırma üzerine başlıca stratejilerden biri eklenti kullanımı gibi görünmektedir. Kullanıcıların kendi oluşturdukları içerikleri eklenti olarak oyun içine aktarabilmeye olanak tanıyan oyunların sektördeki en başarılı oyunlar olduğu anlaşılmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışmanın ana hedefi kullanıcı tarafından oluşturulmuş içeriklerin oyuncuları performansını nasıl etkilediğini ve kendi oluşturdukları içerikleri kullanırken neler hissettiklerini analiz etmektir. Bu doğrultuda, oyuncuların, oyun sırasında tepki sürelerini ölçmek için özel bir göz takip sistemi kullanılacaktır. Mihaly Csikszentmihalyi’nin alanında çığır açan “flow teorisi” ile Blom ile Andrew F. Monk’un “kişiselleştirme teorisi” çalışmanın kuramsal arka planını oluşturmaktadır. Oyuncuların oyunu algılayışlarını ve duygusal tepkilerini ölçmek adına, büyük bir oyuncu grubuna çevrimiçi bir anket sunulacak ve ayrıca aynı anket bahsedilen deneye katılan katılımcılara da uygulanacaktır. Bu, aynı zamanda farklı iki verinin karşılaştırılmasına da olanak sağlayacaktır. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Izmir Institute of Technology | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Graphical user interface | en_US |
dc.subject | Video games | en_US |
dc.subject | User interface personalization | en_US |
dc.subject | Computer games | en_US |
dc.title | The Role of User-Created Interface Design in Players' Satisfaction Derived From Massively Multiplayer Online Role Playing Games: Players in the Turkish Market | en_US |
dc.title.alternative | Kullanıcı Tarafından Yaratılmış Arayüz Tasarımının Oyuncuların Devasa Çok Oyunculu Çevrim İçi Rol Yapma Oyunlarından Sağladıkları Tatmindeki Rolü: Türkiye Pazarındaki Oyuncular | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.authorid | TR23474 | - |
dc.institutionauthor | Kocaman, Utku | - |
dc.department | Thesis (Master)--İzmir Institute of Technology, Industrial Design | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
Appears in Collections: | Master Degree / Yüksek Lisans Tezleri |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
T001428.pdf | MasterThesis | 5.79 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
232
checked on Feb 3, 2025
Download(s)
132
checked on Feb 3, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.