Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11147/12545
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Akyüz, Yavuz Batuhan | en_US |
dc.contributor.author | Gümüştekin, Şevket | en_US |
dc.date.accessioned | 2022-10-18T12:19:08Z | - |
dc.date.available | 2022-10-18T12:19:08Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.1109/SIU55565.2022.9864843 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11147/12545 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Müzik Enstrümanları Dijital Arabirimi (MIDI) formatında verilen müzik parçalarının davul kısımlarının yapay zeka ile yeniden yorumlanması ve/veya eklenmesi gerçekleştirilmektedir. Bunun için diziden diziye (Sequence-to-Sequence) öğrenme yöntemi ve KodlayıcıKodçözücü (Encoder-Decoder) Uzun Kısa-Vadeli Bellek (LSTM) yapay sinir ağı modeli kullanılmıştır. Bu yapay sinir ağının öğrenmesini geliştirmek için öğretmen zorlama (Teacher Forcing) yöntemi kullanılmıştır. Yeni davul kısımların üretiminde ise, sıcaklık örneklenmesi kullanılarak örneklerin kalitesi ve orijinalliği geliştirilmiştir. Önerdiğimiz yöntem karmaşıklığı ayarlanabilen yüksek kalitede davul eşliği üretmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this work, artificial intelligence reinterpretation and/or addition of drum parts for musical pieces supplied in Musical Instruments Digital Interface (MIDI) format, have been carried out. To achieve this, Sequence-to-Sequence learning method and Encoder-Decoder Long Short-Term Memory (LSTM) artificial neural network model have been used. In order to improve training of this neural network, teacher forcing method was utilized. In the generation of new drum parts, the quality and the originality of the samples were improved by using temperature sampling. Our proposed method produces high quality drum accompaniments with adjustable complexity. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | IEEE | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Autonomous music accompany | en_US |
dc.subject | Encoder and decoder | en_US |
dc.subject | MIDI | en_US |
dc.subject | Temperature sampling | en_US |
dc.subject | Teacher forcing | en_US |
dc.title | Diziden diziye modeli ve MIDI müzik veri tabanı kullanımıyla gerçekçi bir davul eşliği üreteci | en_US |
dc.title.alternative | A realistic drum accompaniment generator using sequence-to-sequence model and MIDI music database | en_US |
dc.type | Conference Object | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-0048-2260 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-9697-1394 | en_US |
dc.department | İzmir Institute of Technology. Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85138708590 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.relation.conference | 30th Signal Processing and Communications Applications Conference, SIU 2022 | en_US |
dc.relation.publication | 2022 30th Signal Processing and Communications Applications Conference, SIU 2022 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.1109/SIU55565.2022.9864843 | - |
dc.relation.isbn | 978-166545092-8 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Conference Object | - |
crisitem.author.dept | 03.05. Department of Electrical and Electronics Engineering | - |
Appears in Collections: | Electrical - Electronic Engineering / Elektrik - Elektronik Mühendisliği Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Realistic_Drum.pdf | Conference Paper | 977.45 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
SCOPUSTM
Citations
1
checked on Nov 15, 2024
Page view(s)
362
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
230
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.