Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11147/12120
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Saydam, Berkay | - |
dc.contributor.author | Ayav, Tolga | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-24T20:46:05Z | - |
dc.date.available | 2022-06-24T20:46:05Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.issn | 1309-5501 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11147/12120 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/505636 | - |
dc.description.abstract | Teknolojik gelişmeler araçlara da yansırken güvenlikten ödün vermeden araçlara yeni işlevler ekleme zorluğunu da beraberinde getirmektedir. Araçlarda kullanılan çeşitli işlevleri yerine getiren görevler farklı karakteristiklere sahiptir. Güvenlik ve performans, bu görevlerin karakteristiğini belirlemek için kullanılan iki temel kriterdir. Görevlerin karakteristikleri, Otomotiv Güvenlik Bütünlük Seviyeleri olarak bilinen güvenlik seviyelerine göre sınıflandırılabilir. Donanım ve yazılım tasarımı ile ayrıca bunların doğrulanması ve testi otomotiv endüstrisinde uzun soluklu bir ilerlemedir. Bir Elektronik Kontrol Birimi sahada kullanılmaya başlandığında, donanım tasarımındaki herhangi bir değişiklik oldukça maliyetlidir. Makalede savunulan hipoteze göre, Merkezi İşlem Birimi tarafından görev yürütme sıralarını belirlemek için kullanılan zamanlama algoritmaları özenle seçilmelidir. Ayrıca donanım ve yazılım tasarımında bu karakteristik ve algoritmalar dikkate alınmalıdır. Aksi takdirde görevler, kritik bileşen için zaman kısıtının kaçırılması gibi güvenlik açısından ciddi sorunlara neden olabilmektedir. Bu makalede, zamanlama mimarileri değerlendirilerek hangi zamanlama mimarilerinin hangi amaçla kullanılması gerektiği belirtilmektedir. Algoritmaların avantaj ve dezavantajları sunulmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Technological advancements are reflected to the vehicles as well, but it brings the challenge of adding new functionalities to vehicles without compromising safety. Tasks are used to provide functionalities which are used in car. These tasks have different characteristics. Safety and performance are two main criteria to determine the characteristics of tasks. These characteristics can be classified according to their safety levels which are known as Automotive Safety Integrity Levels. Design of hardware and software together with their verification and testing is a long progress in automotive industry. Any changes on either hardware or software may be quite costly when an ECU began to be used in field. According to the hypothesis of this article, scheduling algorithms run by Central Processing Unit to determine the proper sequence of task executions, should be well known. Besides, the design of hardware and software should be done according to the characteristics and algorithms. Otherwise, tasks may cause serious problems like missing deadlines for safety-critical component. In this article, the scheduling architectures are evaluated distinguishing the purposes of them. The advantages and disadvantages of the algorithms are also explained. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası | - |
dc.relation.ispartof | EMO Bilimsel Dergi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Statik zamanlama analizi | - |
dc.subject | Zamanlama algoritmaları | - |
dc.subject | Araçlarda güvenlik | - |
dc.title | Otomotiv endüstrisinde zamanlama mimarilerinin değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of scheduling architectures in automotive industry | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.institutionauthor | Ayav, Tolga | - |
dc.department | İzmir Institute of Technology. Computer Engineering | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 22 | en_US |
dc.identifier.startpage | 55 | en_US |
dc.identifier.endpage | 65 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 505636 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 03.04. Department of Computer Engineering | - |
Appears in Collections: | Computer Engineering / Bilgisayar Mühendisliği TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document.pdf | 888.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
1,460
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
44
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.