Effectiveness of Retail Lighting in Terms of User Satisfaction and Light Quality
No Thumbnail Available
Date
2021-12
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
01. Izmir Institute of Technology
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
The primary purpose of lighting design is to create visuality that can perform different tasks and perceive spaces and objects it means that visual comfort conditions. Visual comfort related with the quantity and quality of light. There are some points to be considered in order to ensure the lighting design that changes/determines according to the standards of each environment: light amount, color, direction, color rendering, and uniformity of light. All these determine the quality of lighting in the environment. Effectiveness of retail lighting related with how to design retail stores. In this study, which examines the effect of retail lighting in terms of human satisfaction and light quality, firstly what lighting is, its purposes and benefits are discussed. Then, necessary visual comfort conditions for stores, brand images and strategies, standards and requirements of lighting designs for customers are mentioned. This information was gathered by examining the main sources of lighting standards. In the studies conducted on this subject, it has been determined that there are incomplete studies examining "different age groups, socio-cultural groups, different store profiles, daylight effects and customer/employee satisfaction". For this reason, a survey was conducted in Boyner and DeFacto stores in İzmir Westpark AVM to support the study, and it was emphasized the effectiveness of lighting designs in terms of users' satisfaction and light quality.
Aydınlatma tasarımının temel amacı, farklı görevleri yerine getirebilen, mekan ve nesneleri algılayabilen görsellik oluşturmak, bunu yaparken de görsel konfor koşullarını sağlamaktır. Işığın miktarı ve kalitesi görsel konfor ile ilgilidir. Her ortamın standartlarına göre değişen/belirlenen aydınlatma tasarımının sağlanması için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır: ışık miktarı, rengi, yönü, renksel geriverimi, ışığın tekdüzeliği gibi. Tüm bunlar ortamdaki aydınlatmanın kalitesini belirler. Mağaza aydınlatmasının etkisi, mağazaların nasıl tasarlanacağı ile ilgilidir. İnsan memnuniyeti ve ışık kalitesi açısından mağaza aydınlatmasının etkisini inceleyen bu çalışmada, öncelikle aydınlatmanın ne olduğu, amaçları ve faydaları ele alınmaktadır. Daha sonra, mağazalar için gerekli görsel konfor koşulları, marka imajları ve müşteriler için aydınlatma tasarımlarının stratejileri, standartları ve gereksinimlerinden bahsedilmiştir. Bu bilgiler, aydınlatma standartlarının ana kaynakları incelenerek toplanmıştır. Bu konuda yapılan araştırmalarda, "farklı yaş grupları, sosyo-kültürel gruplar, farklı mağaza profilleri, gün ışığı etkileri ve müşteri/çalışan algısının" incelendiği eksik çalışmaların olduğu tespit edilmiştir. O sebeple, çalışmayı desteklemek amacıyla İzmir Westpark AVM'de bulunan Boyner ve DeFacto mağazalarında anket çalışması yapılmış olup, aydınlatma tasarımlarının kullanıcıların memnuniyet ve ışık kalitesi açısından etkinliği üzerinde durulmuştur.
Aydınlatma tasarımının temel amacı, farklı görevleri yerine getirebilen, mekan ve nesneleri algılayabilen görsellik oluşturmak, bunu yaparken de görsel konfor koşullarını sağlamaktır. Işığın miktarı ve kalitesi görsel konfor ile ilgilidir. Her ortamın standartlarına göre değişen/belirlenen aydınlatma tasarımının sağlanması için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır: ışık miktarı, rengi, yönü, renksel geriverimi, ışığın tekdüzeliği gibi. Tüm bunlar ortamdaki aydınlatmanın kalitesini belirler. Mağaza aydınlatmasının etkisi, mağazaların nasıl tasarlanacağı ile ilgilidir. İnsan memnuniyeti ve ışık kalitesi açısından mağaza aydınlatmasının etkisini inceleyen bu çalışmada, öncelikle aydınlatmanın ne olduğu, amaçları ve faydaları ele alınmaktadır. Daha sonra, mağazalar için gerekli görsel konfor koşulları, marka imajları ve müşteriler için aydınlatma tasarımlarının stratejileri, standartları ve gereksinimlerinden bahsedilmiştir. Bu bilgiler, aydınlatma standartlarının ana kaynakları incelenerek toplanmıştır. Bu konuda yapılan araştırmalarda, "farklı yaş grupları, sosyo-kültürel gruplar, farklı mağaza profilleri, gün ışığı etkileri ve müşteri/çalışan algısının" incelendiği eksik çalışmaların olduğu tespit edilmiştir. O sebeple, çalışmayı desteklemek amacıyla İzmir Westpark AVM'de bulunan Boyner ve DeFacto mağazalarında anket çalışması yapılmış olup, aydınlatma tasarımlarının kullanıcıların memnuniyet ve ışık kalitesi açısından etkinliği üzerinde durulmuştur.
Description
Thesis (Master)--Izmir Institute of Technology, Architecture, Izmir, 2021
Includes bibliographical references (leaves. 61-64)
Text in English; Abstract: Turkish and English
Includes bibliographical references (leaves. 61-64)
Text in English; Abstract: Turkish and English
ORCID
Keywords
Light in architecture, Lighting design, Shop lighting, Light quality
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
Collections
Sustainable Development Goals
1
NO POVERTY

2
ZERO HUNGER

4
QUALITY EDUCATION

5
GENDER EQUALITY

6
CLEAN WATER AND SANITATION

7
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY

8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

10
REDUCED INEQUALITIES

11
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES

12
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION

13
CLIMATE ACTION

14
LIFE BELOW WATER

15
LIFE ON LAND

16
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
