Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11147/11029
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDuvarcı, Yavuz-
dc.contributor.authorYang, Chaewonen_US
dc.date.accessioned2021-08-03T11:04:53Z-
dc.date.available2021-08-03T11:04:53Z-
dc.date.issued2020-12en_US
dc.identifier.citationYang, C. (2020). The effects of navigation systems on traffic congestion using real-time data: Case of İzmir. Unpublished master's thesis, İzmir Institute of Technology, İzmir, Turkey-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11147/11029-
dc.descriptionThesis (Master)--Izmir Institute of Technology, City and Regional Planning, Izmir, 2020en_US
dc.descriptionIncludes bibliographical references (leaves: 141-151)-
dc.descriptionText in English; Abstract: Turkish and English-
dc.description.abstractThis study tries to define the effects of navigation systems in urban traffic through city area in İzmir, using Google maps. Navigation systems, especially with real-time traffic data is relatively new, and user's rate has been sharply increased along with a spread of smartphone. However, there is no deep understanding of the navigation systems, yet. Therefore, people who utilize navigation systems while driving might trigger unexpected merits and demerits. The study is conducted on two different scales; (1) commuting trips in the overall city (16 km in a straight line) and (2) short trip in the central business district (2 km in a straight line). Within the study area, the hypothetical trips are generated and the data of travel time and a travel distance of each trip suggested by Google maps is gathered. Compared the data, it is defined that how much time could be saved and how long additional travel distances are caused by Google Maps. Besides, the possible problem in the local streets is investigated. In a narrow local street, the environment should be pedestrian-friendly and suitable for low-speed vehicles, however, navigation systems would lead drivers into the local street. We discover how long are local streets used by the recommendation of the navigation system. The result shows that during peak hours, the travel time travel distance is longer compared to the off-peak hours. Also, it indicates that by using Google Maps, drivers could save travel time while they drive the longer travel distance during peak hours.en_US
dc.description.abstractBu çalışma Google Haritalar uygulamasını kullanarak navigasyon sistemlerinin İzmir kentsel bölgelerindeki trafiğe etkilerini tanımlamaya çalışmaktadır. Navigasyon sistemleri – özellikle gerçek zamanlı trafik verileri- yeni bir teknolojidir ve kullanım oranları da akıllı telefonların yaygınlaşması ile artış göstermiştir. Fakat,navigasyon sistemleri henüz tam olarak anlaşılmamaktadır. Bu nedenle sürüş sırasında navigasyon sistemi kullanan sürücüler umulmadık olumlu ve olumsuz sonuçlar alabilmektedir. Bu çalışma iki kapsamda yapılmıştır; (1) şehir genelindeki işe gidiş-geliş yolculukları (16 km uzunluğundaki düz bir çizgide) ve (2) merkezi iş yerlerinde yapılan kısa yolculuklar (2 km uzunluğundaki düz bir çizgide). Bu çalışma alanı içinde varsayımsal yolculuklar oluşturulmuş, Google Haritalar tarafından önerilen her yolcuğun ulaşım süresi ve ulaşım mesafesi verileri toplanmıştır. Veriler kıyaslanarak, Google Haritalar kullanımıyla ulaşım süresinden ne kadar kazanıldığı ve ulaşım mesafesinin ne kadar arttığı tanımlanmıştır. Buna ek olarak, yerel sokaklardaki olası bir problem daha incelenmiştir. Dar yerel sokaklar, yayalara ve düşük hızlı araçlara uygun olmalıdırlar, fakat navigasyon sistemleri sürücüleri yerel sokaklara yönlendirmektedir. Bu çalışmada navigasyon sistemlerinin yönlendirilmesiyle bu yerel sokakların ne sıklıkla kullanıldığı da gözlemlenmiştir. Sonuçlar, ulaşım süresi ve ulaşım mesafesinin yoğun saatlerde, yoğun olmayan saatlere kıyasla daha fazla olduğunu göstermektedir. Bununla beraber, sürücüler Google Haritalar kullanarak daha uzun mesafeleri tercih ederek zamandan kazanmaktadırlar.en_US
dc.format.extentxv, 189 leaves-
dc.language.isoenen_US
dc.publisher01. Izmir Institute of Technologyen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElectronic navigation systemen_US
dc.subjectUrban roadsen_US
dc.subjectIntelligent transportation systemsen_US
dc.titleThe effects of navigation systems on traffic congestion using real-time data: Case of İzmiren_US
dc.title.alternativeGerçek zamanlı veri kullanan navigasyon sistemlerinin trafik sıkışıklığı üzerindeki etkileri: İzmir örneğien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0003-4441-3408en_US
dc.departmentThesis (Master)--İzmir Institute of Technology, City and Regional Planningen_US
dc.contributor.affiliation01. Izmir Institute of Technologyen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Master Degree / Yüksek Lisans Tezleri
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10373569.pdfMasterThesis7.33 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

384
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

668
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.