Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11147/4418
Title: | Alüminyum kapalı hücreli köpüklerin toz metalürjisi yönetimi ile üretilmesi | Other Titles: | Powder metallurgy processing of aluminum closed-cell foams | Authors: | Güden, Mustafa Kavi, Halit Toksoy, Ahmet Kaan |
Keywords: | Alüminyum köpük Dolgu malzemesi Mekanik özellikler Aluminum foam Mechanical properties Filling material |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi | Source: | Güden, M., Kavi, H., & Toksoy, A. K. (2004, Nisan). Alüminyum kapalı hücreli köpüklerin toz metalürjisi yönetimi ile üretilmesi. V. Kovan & C. Meran (Ed.), 10. Denizli Malzeme Sempozyumu ve Sergisi (s. 427-435). Denizli, Türkiye: Pamukkale Üniversitesi. | Abstract: | Son şekle yakın Alüminyum kapalı hücreli yapılar, örneğin otomobil tampon ve kapıları, tabletlerin köpükleştirilmesi metodu olarak bilinen toz metalürjisi yöntemi ile hazırlanmaktadır. Metot tozların karıştırılması, sıcak preslenmesi ve elde edilen toz tabletlerin kullanılan alaşımın ergime sıcaklığının üstüne ısıtılması suretiyle köpükleştirilmesi süreçlerinden oluşmaktadır. Bu çalışmada, toz metalürjisi metodu ile kapalı hücreli alüminyum köpük metal üretim parametreleri ve üretim sonucu ortaya çıkan mikroyapılar, köpüğün yoğunluğuna bağlı mekanik özellikleri ile birlikte özetlenmektedir. Son olarak, alüminyum köpük metalin yuvarlak tüplerde dolgu malzemesi olarak kullanımına yönelik deneysel çalışmaların sonuçları otomobil ezilme kutularında kullanımına yönelik örnek olarak verilmiştir. Closed cell aluminum foams are currently processed by powder metallurgical method, known as foaming from powder compacts, in order for obtaining near net-shape foam products such as otomobile bumpers and side doors and etc. The process involve mixing and hot compaction of the powders and foaming the compacts above the melting temperature of the aluminum alloy used. This paper summarizes the processing parameters of the method and microstructure of the foams produced in connection with the mechanical response as function of the foam density. Finally, the results of experimental study on the use of aluminum foams as filler in circular tubes were given as an example for the application of aluminum foams in crash boxes. |
URI: | http://hdl.handle.net/11147/4418 |
Appears in Collections: | Mechanical Engineering / Makina Mühendisliği |
Show full item record
CORE Recommender
Page view(s)
382
checked on Dec 2, 2024
Download(s)
210
checked on Dec 2, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.