Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11147/15476
Title: Video Oyunları ile Tasarım Öğrenimi: Tasarımda Öğrenimi Takip Etmeye Yönelik Yeni Bir Yaklaşım
Studying Design Learning Through Video Games: a Novel Approach To Track Learning in Design
Authors: Ölmez, Duhan
Advisors: Doğan, Fehmi
Yılmaz, Ahenk
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Mimarlık
Education and Training
Architecture
Abstract: Bu tez, tasarım öğrenimine yeni bir yaklaşım sunarak video oyunlarını ve otomasyonu, tasarım bilişi araştırmalarında kullanılması için bir araya getirmektedir. Video oyunlarını deneysel ortamlar olarak kullanarak tasarımdaki bilişsel süreçleri incelemek için yeni bir araştırma yöntemi geliştirilmiş ve bu yöntemin ciddi oyunlarla nasıl etkili bir şekilde uygulanabileceği araştırılmıştır. Bu ortamlar, gerçek dünyadaki tasarım zorluklarını simüle ederek anında geri bildirim sağlamakta, oyuncuları karmaşık karar verme süreçlerine dahil etmekte ve tasarım düşüncesindeki karmaşık bilişsel eylemleri yakalamaktadır. Tasarım öğrencileriyle gerçekleştirilen yapılandırılmış oyun oturumlarında, oyuncuların sanal ortamlarla etkileşime girerek tasarım problemlerini nasıl çözdükleri analiz edilmiştir. Gerçek zamanlı olarak bilişsel süreçleri izlemek için oyun içi eylemler ve karar noktalarının takibini içeren otomatikleştirilmiş yöntemler kullanılmış ve bu yöntemler, sesli düşünme protokolü kayıtlarıyla desteklenmiştir. Bu yaklaşım, dinamik ve etkileşimli ortamlarda tasarım bilişini kapsamlı bir şekilde analiz ederek nicel veriler yoluyla bilişsel kalıpları ortaya koymaktadır. Sonuçlar, video oyunlarının tasarım öğrenimini, geleneksel yöntemlerde sıklıkla bulunmayan sürükleyici ve uygulamalı deneyimler sunarak geliştirdiğini göstermektedir. Tasarım süreçlerini daha hızlı ve daha doğru bir şekilde simüle etme imkanı sunan bu araştırma, eğitimde ciddi oyunlar alanına katkıda bulunarak tasarım bilişinin incelenme biçimini dönüştürme potansiyelini vurgulamaktadır. Ayrıca, video oyunlarının eğitim ve araştırma araçları olarak değerini gösterirken, tasarım müfredatlarına entegrasyonu için ayrıntılı bir çerçeve önermektedir. Bulgular, bilişsel araştırma ve tasarım eğitimi arasındaki köprüyü güçlendirerek, video oyunlarının yenilikçiliği teşvik etme ve tasarım öğrenimini geliştirme potansiyelini ortaya koymaktadır.
This thesis presents a novel approach to design learning by integrating video games and automation to advance research in design cognition. It explores how serious gaming can effectively study cognitive processes in design through a new research method leveraging video games as experimental environments. These environments simulate real-world design challenges, providing immediate feedback, engaging players in complex decision-making, and capturing the intricate cognitive actions of design thinking. Structured gaming sessions with design students analyzed how players interact with virtual environments to solve design problems. Automatized methods, including in-game tracking of player actions and decision points, were employed to monitor cognitive processes in real time, complemented by think-aloud protocol recordings. This approach offers a comprehensive analysis of design cognition in dynamic, interactive settings, revealing cognitive patterns through quantitative data. The results indicate that video games enhance design learning by providing immersive, hands-on experiences often absent in traditional methods, offering faster and more precise simulation of design processes. This research contributes to the emerging field of serious gaming in education, highlighting its potential to transform how design cognition is studied. It also proposes a detailed framework for integrating video games into design curricula, demonstrating their value as both educational and research tools. By bridging cognitive science and design education, the findings underscore the transformative potential of video games in fostering innovation and advancing design learningn.
URI: https://hdl.handle.net/11147/15476
Appears in Collections:Phd Degree / Doktora

Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.