Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11147/12833
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUştuk, Ozantr
dc.contributor.authorÖzcan Gönülal, Yasemintr
dc.date.accessioned2023-01-31T09:00:39Z-
dc.date.available2023-01-31T09:00:39Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2459-0150-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33171/dtcfjournal.2021.61.2.26-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11147/12833-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1118582-
dc.description.abstractSürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma ile birbirinin yerine kullanılan çok katmanlı bir terimdir. Sürdürülebilirlik konusunun, Türkiye'deki üniversiteler ve yerel yönetimlerin gündeminde olduğu, bu kavram setini projelerine sıklıkla dâhil ettikleri görülmüştür. Sürdürülebilirlik söyleminin akademideki artan popülerliğine rağmen, söylemin akademisyenler tarafından nasıl alımlandığı ve akademisyenlerin konunun bilimsel çıktıları ile nasıl ilişkilendiğine yönelik detaylı bir inceleme mevcut değildir. İlgili kavramın; kalkınma, ilerleme, aydınlanma gibi kapitalizmin ideolojik olarak beslendiği söylem setleri ve argümanlar tarafından araçsallaştırılması, kapitalizmle ne ölçüde iç içe olduğu üzerine düşünmeyi de gerektirmektedir. Zira günümüzde tekno-bilimsel-ekonomik söylemin temelini oluşturan aydınlanmacı düşünce ve bu düşüncenin temellendirdiği pozitivist paradigmanın akademik söyleme yansıması, sürdürülebilirlik kavramının eleştirel bir irdelenmeye muhtaç olduğunu göstermektedir. Literatürdeki bu irdelemenin noksanlığından hareket ettiğimiz çalışmamızda, akademisyenlerin sürdürülebilirlik kavramına yönelik algısı ve bu kavramın doğası itibariyle sahip olduğu pratik ve kuramsal çelişkilerle nasıl bir ilişki kurdukları ve bu çelişkilere yönelik tutumları eleştirel söylem analizi yöntemi ile incelenmiştir. Böylece sürdürülebilir kalkınma söyleminin akademide nasıl dolaşıma girdiği, küresel bir söylem olan sürdürülebilir kalkınmanın yerelde nasıl yeniden inşa edildiği ve bu inşanın tutarsızlıklarına odaklanılmıştır. Zira akademide özellikle 'sürdürülebilirlik' konusunu çalıştığını iddia eden akademisyenlerin 'neyi ürettiğimiz, neye güç verdiğimiz, ne yöne ilerlediğimiz sorusuyla baş başa kaldığında bu meseleyi eleştirel bir bakışla değerlendirmelerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bağlamda sürdürülebilirlik söyleminin, daha iyi bir gelecek için çalıştığına inanan akademisyenlerin pratikleri aracılığıyla kalkınmacı ideolojinin yeniden üretimine sebep olup olmadığı sorguya açılmıştır.tr
dc.description.abstractSustainability is a complex term, which is often used interchangeably with sustainable development. We observed that sustainability is on the agenda of universities and local governments in Turkey, and frequently included in scientic projects as a keyword. Despite the growing popularity of the concept of sustainability in Turkish academia, there is no detailed examination on how it is understood by academics and how this reects on their scientic outputs. Since the notion of sustainability is instrumentalised by discourses such as development, progress and modernism, on which capitalism nourishes, it also requires thinking about how closely it intertwined with capitalism. The reection of the positivist paradigm on the academic discourses, which is the basis of contemporary techno-scientic-economic discourse, requires critical scrutiny on sustainability as a concept and a practice. For Turkey, this kind of critical inquiry is lacking in the literature. Therefore, we examined the perceptions of the academicians towards the concept of sustainability and how they relate to the practical and theoretical contradictions that this concept has through critical discourse analysis. Thus, we focused on how the sustainable development discourse circulates in academia and reconstructed in local circles. We believe that academics who claim to work on 'sustainability' need to critically engage the questions of what we produce, what we empower, and in what direction we are moving in a critical manner. In this context, we questioned whether the sustainability discourses cause the reproduction of development ideology through works of academics who believe that they work for a better future.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherAnkara Üniversitesitr
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisitr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSürdürülebilirliktr
dc.subjectSürdürülebilir kalkınma hedefleritr
dc.subjectAkademitr
dc.subjectEleştirel söylem analizitr
dc.titleAkademide sürdürülebilirlik söyleminin tezahürleritr
dc.title.alternativeManifestations of sustainability discourse in academiaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0002-4062-8404en_US
dc.authorid0000-0001-7920-6906en_US
dc.departmentİzmir Institute of Technology. Rectorateen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıtr
dc.identifier.doi10.33171/dtcfjournal.2021.61.2.26-
dc.relation.issn2459-0150en_US
dc.description.volume61en_US
dc.description.issue2en_US
dc.description.startpage1246en_US
dc.description.endpage1274en_US
dc.identifier.trdizinid1118582en_US
dc.identifier.wosqualityN/A-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept01.01. Units Affiliated to the Rectorate-
crisitem.author.dept01.01. Units Affiliated to the Rectorate-
Appears in Collections:Rectorate / Rektörlük
TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document.pdfArticle File533.42 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

706
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

612
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.