Bilgilendirme: Sürüm Güncellemesi ve versiyon yükseltmesi nedeniyle, geçici süreyle zaman zaman kesintiler yaşanabilir ve veri içeriğinde değişkenlikler gözlemlenebilir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.
 

Anaokullarının fiziksel ve sosyal erişilebilirlik ölçümü: Konak mahalleleri (İzmir) örneği

dc.contributor.author Sayın, Zeynep Melike
dc.contributor.author Altındaş, Gamze
dc.contributor.author Şenol, Fatma
dc.contributor.other 01. Izmir Institute of Technology
dc.contributor.other 02.03. Department of City and Regional Planning
dc.contributor.other 02. Faculty of Architecture
dc.date.accessioned 2023-01-30T13:11:41Z
dc.date.available 2023-01-30T13:11:41Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract While preschool education contributes to children being more successful individuals with high quality of life in the continuation of their education life, it also emerges as an important factor in women's (mother’s) participation in the labor force. In this respect, preschool education is considered a social policy tool in our country and in the world. This study examines the accessibility of preschools to the neighborhoods in Konak District of İzmir Province in terms of physical and social accessibility at two geographical levels (district and neighborhood) and by using various tools of Geographic Information Systems. In the first stage, the Konak District scale, physical accessibility was evaluated with the geographical location and opportunities of preschools, age groups of the neighborhoods, educational-based features, and purchasing power, the general topographic slope of the area, and service areas of the preschools by network analysis. In the second stage of the study, the social and physical accessibility of preschools is evaluated in terms of educational and spatial opportunities offered by schools, monthly fees, cost of accessing schools by public transportation, and travel time. The study was concluded with evaluations and suggestions for the location of preschools in terms of physical and social accessibility. en_US
dc.description.abstract Okul öncesi eğitim, çocukların gelecekte başarılı ve yaşam kalitesi yüksek bireyler olmalarına katkı sağlarken, özellikle annelerinin ücretli iş gücüne katılımını etkileyen önemli bir faktör olarak ortaya çıkmaktadır. Bu sebeplerle, okul öncesi eğitim ülkemizde ve dünyada bir sosyal politika aracı olarak ele alınmaktadır. Bu çalışma İzmir ilinin Konak İlçesindeki anaokullarına çevre mahallelerin erişilebilirliğini, iki coğrafi (ilçe ve mahalle) düzeydeki fiziksel ve sosyal erişilebilirlik açısından ve Coğrafi Bilgi Sistemleri araçlarıyla incelemektedir. Birinci aşama olan ilçe ölçeğinde fiziksel erişilebilirlik, anaokullarının coğrafi konumları ve sunduğu olanaklar, mahallelerin yaş grupları, eğitim temelli özellikleri ve satın alma güçleri, alanın genel topografik eğimi ve anaokullarının hizmet alanlarını tespit eden ağ analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında anaokullarının sosyal ve fiziksel erişilebilirlik ölçümü, okulların sunduğu eğitim ve mekânsal olanaklar, aylık ücret, toplu taşıma araçları ile okullara erişimin maliyet ve yolculuk süresi açısından değerlendirilmesini kapsamaktadır. Çalışma, fiziksel ve sosyal erişilebilirlik açısından anaokullarının yer seçimleri için değerlendirmeler ve öneriler ile sonlandırılmıştır. en_US
dc.identifier.doi 10.16953/deusosbil.856838
dc.identifier.issn 1308-0911 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.16953/deusosbil.856838
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11147/12829
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/530793
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi en_US
dc.relation.ispartof Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Okul öncesi eğitim en_US
dc.subject Kadınların iş gücüne katılımı en_US
dc.subject Mahalle en_US
dc.subject Fiziksel ve sosyal erişilebilirlik en_US
dc.title Anaokullarının fiziksel ve sosyal erişilebilirlik ölçümü: Konak mahalleleri (İzmir) örneği tr
dc.title.alternative Physical and Social Accessibility Measurement of Preschools: Case Study of Konak’s Neighborhoods (i̇zmir) en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0003-3695-9718
gdc.author.id 0000-0001-5338-7294
gdc.author.institutional Şenol, Fatma
gdc.author.institutional Sayın, Zeynep Melike
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department İzmir Institute of Technology. City and Regional Planning en_US
gdc.description.endpage 1356 en_US
gdc.description.issue 3 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 1329 en_US
gdc.description.volume 23 en_US
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.openalex W3200364349
gdc.identifier.trdizinid 530793
gdc.openalex.fwci 0.0
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.0
gdc.opencitations.count 0
relation.isAuthorOfPublication 80e5e734-0483-4b9b-bbcf-4d4953e73b01
relation.isAuthorOfPublication 337b833d-a9d9-40c8-b720-b32fb2a2c3f6
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 80e5e734-0483-4b9b-bbcf-4d4953e73b01
relation.isOrgUnitOfPublication 9af2b05f-28ac-4003-8abe-a4dfe192da5e
relation.isOrgUnitOfPublication e830b134-52be-4a86-b988-04016ee41664
relation.isOrgUnitOfPublication 9af2b05f-28ac-4006-8abe-a4dfe194da5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 9af2b05f-28ac-4003-8abe-a4dfe192da5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Document.pdf
Size:
1.27 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Article File

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.2 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: