• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@IZTECH
  • 7. İYTE Tezler / IZTECH Theses & Dissertations
  • Master Degree / Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
  •   DSpace@IZTECH
  • 7. İYTE Tezler / IZTECH Theses & Dissertations
  • Master Degree / Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Assessment of inside ears (CIC) hearing aids device, major ıssues and solutions

Thumbnail

View/Open

MasterThesis (2.935Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2019-10

Author

Kraiem, Mejdi

Metadata

Show full item record

Citation

Kraiem, M. (2019). Assessment of inside ears (CIC) hearing aids device, major ıssues and solutions. Unpublished master's thesis, İzmir Institute of Technology, İzmir, Turkey

Abstract

Hearing aids come from the widest medical sector that involves many other sectors that they work in collaborations with. A hearing aid demand work in many aspects starting from auditory, psychologic ergonomic and technologic etc. pushing forward the product to reply user’s personal needs. Through the evolution of the hearing aids, the design tends to be miniaturized in response to the psychology or the comfort side of patients and the market respond positively. Minimizing items would be great in several respects but would also higher risk to be lost. As long as the hearing aid’s industries looking forward to improving and idealizing the product there will be a long journey in the future to match technologies and innovative design to come over those issues, there will be a lot to criticize and work on. This study started with a literature survey in order to construct a clear idea about the item and their impact on the user with or without it and collect any potential technologies for better user experience. Later qualitative studies, an interview in depth and satisfaction survey, in which Interview in depth was done with some audiometrist collecting their preview from their patients. The Interviews where recorded. Then comes the satisfaction survey destinated to the users of hearing aids. In the satisfaction survey, we took into consideration if the user has tried both behind the ear and completely inside the ear to see if there is any remarkable preference or rejection between both items. To sum up, this study case is to collect any failure or issues that might face the hearing aids users in aim to put the light on some potential solution to enhance the experience of the users. So do to marketing demand to the miniature of hearing aids caused by the stigmatization of users, factors and facts like battery life, technologies, invisibility or secrecy of hearing aids and fear of losing it should be considered to enhance and improve the experience of hearing aids users.
 
İşitme cihazları, işbirliği içinde çalıştıkları diğer birçok sektörü içeren en geniş tıbbi sektörden gelmektedir. Bir işitme cihazı, işitsel, psikolojik ergonomik ve teknolojik vb. yönlerden başlayarak, kullanıcının kişisel gereksinimlerine cevap vermek için ürünü ileriye taşıyan birçok yönden çalışma gerektirir. İşitme cihazlarının evrimi boyunca, tasarım, hastaların psikolojisine veya rahat tarafına cevap olarak minyatürleştirme eğilimindedir ve piyasada olumlu tepki görmektedir. Maddeleri küçültmek birçok bakımdan çok faydalı olduğu gibi, fakat aynı zamanda kaybolma riski de artar. İşitme cihazını, ürünü geliştirmek ve idealize etmek isteyen endüstriler, gelecekte bu konuların üstesinden gelmek için teknolojileri ve yenilikçi tasarımları eşleştirmek için uzun bir yolculuk olacaktır, eleştirilecek ve üzerinde çalışılacak çok şey ortaya çıkacaktır. Bu çalışma, eşyaların ve onunla veya onsuz kullanıcı üzerindeki etkileri hakkında net bir fikir oluşturmak ve daha iyi kullanıcı deneyimi için potansiyel teknolojiler toplamak amacıyla yapılan bir literatür taramasıyla başladı. Daha sonra nitel çalışmalar, derinlemesine görüşme ve memnuniyet anketleriyle desteklenmiştir. Bu nedenle, kullanıcıların taleplerinin damgalanmasından kaynaklanan işitme cihazlarının minyatürüne pazarlama talebinde bulunmak, pil ömrü, teknolojiler, işitme cihazlarının görünmezliği veya gizliliği ile kaybetme korkusu gibi faktörler ve gerçekler işitme cihazı kullanıcılarının deneyimini arttırmak ve iyileştirmek için dikkate alınmalıdır.
 

URI

https://hdl.handle.net/11147/9685

Collections

  • Master Degree / Yüksek Lisans Tezleri [1791]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@IZTECH

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


| Policy | | Guide | Library | idealdspace University | OAI-PMH |

IYTE, İzmir, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
idealdspace University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@IZTECH is member of:



DSpace Release 6.2