Show simple item record

dc.contributor.authorTürkmen, Sercan
dc.contributor.authorMungan, Hilmi Yalın
dc.contributor.authorTekir, Selma
dc.date.accessioned2017-05-11T09:08:52Z
dc.date.available2017-05-11T09:08:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationTürkmen, S., Mungan, H. Y., and Tekir, S. (2015, September). Bir platform oyununa kullanıcı performansı temelinde yapay zeka uyarlaması. Paper presented at the 9th Turkish National Software Engineering Symposium, UYMS 2015, Yaşar University, İzmir, Turkey.en_US
dc.identifier.issn1613-0073
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11147/5478
dc.description9th Turkish National Software Engineering Symposium, UYMS 2015; Yasar UniversityIzmir; Turkey; 9 September 2015 through 11 September 2015en_US
dc.description.abstractOyun programlama, video oyunlarının yazılım geliştirme bölümüdür. Diğer yazılımlardan farklı olarak oyun içindeki nesnelerin sürekli güncellenmesini gerektirmektedir. Güncelleme işlevinde, nesnenin dünya içinde bulunduğu yer, hız, ivme gibi fiziksel özellikleri, çarpışma işlemleri, animasyon güncellemeleri ve kullanıcı girdisinin ele alınması gibi çok çeşitli işlemler kapsanmaktadır. Yüksek güncelleme frekansı gereksinimi de dikkate alındığında yazılan kodun performansı ve kalitesi ön plana çıkmaktadır. Oyun alanı, yazılım karakteristiklerinden kullanılabilirliğin ötesinde kullanıcının eğlenmesini sağlamayı hedeflemektedir. Yapay zekanın uygulama alanlarının ve tekniklerinin gelişmesi oyunların eğlendirici yönünü arttırmaktadır. Bu çalışmada, bir platform oyunu (Dawn) geliştirilerek oyun içerisindeki kurguyu, geçerli kullanıcıya göre uyarlayan bir yapay zeka entegre edilmesi amacıyla platform oyununu karakterize edebilecek öznitelikler çıkarılmış ve ölçülmüştür. Genel olarak, çıkarılan öznitelikler girdi ve çıktı öznitelikleri olarak gruplandırılarak girdi özniteliklerinin çıktı öznitelikleri ile ilişkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Belirlenen en temel çıktı özniteliği, kullanıcı performansıdır. Kullanıcı performansının ölçümünde bölüm tamamlanma zamanı, kahramanın ölüm nedeni ve bölümlerde uğradığı zarar öznitelikleri baz alınmıştır. Sistem, bu sayede bölüm içerisindeki düşman seçimini ve bir sonraki bölüm önerisini kullanıcının performansına göre belirlemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherCEUR Workshop Proceedingsen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYapay zekaen_US
dc.subjectRakip modelien_US
dc.subjectÖzniteliken_US
dc.subjectKullanıcı performansıen_US
dc.subjectOyun programlamaen_US
dc.titleBir platform oyununa kullanıcı performansı temelinde yapay zeka uyarlamasıen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.authorIDTR114496en_US
dc.contributor.iztechauthorTürkmen, Sercan
dc.contributor.iztechauthorMungan, Hilmi Yalın
dc.contributor.iztechauthorTekir, Selma
dc.relation.journal9th Turkish National Software Engineering Symposium, UYMS 2015en_US
dc.contributor.departmentİYTE, Mühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume1483en_US
dc.identifier.startpage84en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.identifier.scopusSCOPUS:2-s2.0-84954554710


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record